Lørdagen bød på varmt vejr med høj sol. Banen var blevet præpareret fredag, men der var kommet en kraftig byge lige efter. Derfor var vi spændte på om effekten af præpareringen var væk igen. Det viste sig dog at regnen ikke havde gjort den store skade og der var masser af greb.
Efter de 4 kvalifikationsheat fik vi tid til, i fællesskab, at synge fødselsdagssang for dagens fødselar, Erik Skov. Han blev efterfølgende fejret i pitten med lagkage.
Søndagen startede ud med gråt, men dog tørt vejr. Inden vi nåede at komme i gang med træningsheats kom regnen dog. Ikke meget, men konstant. Der blev ikke kørt meget i træningerne. Vejrudsigten lovede stort set regn resten af dagen, så alle forberedte sig på våde finaler, og regndækkene blev fundet frem.
1:10 nitro startede og her var banen godt våd og det regnede stadig lidt i starten. Selvom heatet var en våd affære hele vejen igennem, holdt det dog op med at regne i løbet af heatet. Det var kun Rene Kjellerup, Martin N.O. og Claus Jensen der havde vovet sig ud i det våde føre. Fra sidelinjen var det da også tydeligt at det var udfordrende forhold og der "driftet" rundt i svingene og lavet pirouetter hele heatet igennem.
Det var Rene Kjellerup der klarede den bedst igennem det våde heat, selvom han var tæt forfulgt at Martin N.O., kun en enkelt omgang efter.
I large scale blev GT og TC 4WD heats kørt sammen pga. det lave deltagerantal. Inden det blev tid til large scale finalen var der en times frokostpause, og i løbet af den time blev der kigget vejrudsigt, kigget mod himlen og undersøgt greb på banen. Det var tydeligt at det var lidt af et gamble. Vejret var klaret op og der var ikke kommet mere regn siden 1:10 finalen. Vejrudsigten lovede dog mere regn, men det var tvivlsomt hvornår den ville komme. Samtidig var det svært at vurdere hvor meget banen var tørret op, og hvor meget den ville tørre op i løbet af heatet.
Da starten gik havde ca. halvdelen af feltet satset på tørt, og den anden halvdel på vådt.
Der var godt glat rundt omkring på banen i starten, men der kom ikke mere vand i løbet af heatet og efterhånden som der blev kørt tørrede banen hurtugt op. Omkring midten af heatet var banen helt tør og der kunne køres til, som i et tørvejrsheat.
Den samlede sejr gik til Ole Hansen.
Caspar Morgen kørte i vanlig stil en førsteplads hjem i GT klassen. Ikke helt så suveræn som han plejer, men det hænger nok sammen med at han satsede på regnvejrsdæk.
Undertegnede var heldig at have satset på tørvejrsdæk og kunne køre en andenplads i GT klassen hjem.
Banen var nu helt tør og med masser af greb til 1:8 finalen.
Her plejer det at være Henrik og Jon der slås om de to forreste pladser. Meget atypisk havde de begge problemer med bilen, som kostede dem hver ca. 5 minutter. Dermed kunne Bo Nielsen køre en sejr hjem foran Kurt Michaelsen og Bo Larsen. De to kæmpede længe om hvem af dem der skulle have andenpladsen. De var begge ude med tekniske problemer, men Kurt fik løst sine hurtigere end Bo og kunne dermed tage andenpladsen.
NMRC siger tak for en hyggelig weekend og godt ræs.
1:10 Nitro
- Rene Kjellerup
- Martin N.O. Hansen
- Claus Jensen
- Claus Ryeskov
- Rasmus B. Nielsen
- Jack Holger Sørensen
- Tom Limkilde
- Bo Morten Larsen
- Johan Larsen
1:5 TC 4WD
- Ole Hansen
- John Hansen
1:5 GT
- Caspar Morgen
- Nicolai Heilbuth
- Jan Laugesen
- Rene Bech Jensen
- Jan Poulsen
1:8 Nitro
- Bo Nielsen
- Kurt Michaelsen
- Bo Larsen
- Henrik Christensen
- Torben Hansen
- Jon Pedersen
Se de samlede resultater her